Sunday, January 30, 2011

Top 5 Filem paling hot pasal Penculikan.

Di Malaysia kekadang cerita pasai penculikan di angkat sebagai cerita yang dibuat secara komedi, tapi bagi di US cerita camni lah yang paling depa suka buat untuk filem aksi dimana keadaan ligan meligan berlaku, babak bedarah hidung, hero lawan dgn 10 orang jahat dan sebagainya.

Untuk yang minat pasai filem ni aku nak update sikit beberapa filem yang hot di US sepanjang zaman ni.Klik nama filem untuk terus kepada dia punya video trailer.

Berada di ranking paling tinggi adalah dari filem bertajuk :

1- Silence of the lamb




Cerita ni pada tahun 1991 dimana seorang agen FBI pompuan sedang mencari serial killer yang menculik orang dan menyiat depa punya kulit.Pembunuh bersiri tu dibagi nama "Buffalo Bill".


2-Taken






Cerita ni sapa tak tengok memang sangat2 rugi. Filem pasai kasih sayang ayah dan anak nih memang hebat. Dimana seorang ayah dia yang merupakan bekas ejen CIA yang menyelamatkan anak dia yang pi bercuti dengan kawan dia di PARIS untuk didagangkan sebagai barang dagangan seks.Kalau hampa minat filem aksi yang ni mungkin menyajikan yang terbaik dengan skill dia mencari anak dia dan menyiasat satu persatu sampai jumpa. Tengoklah kalau sudi sebab mungkin tahun ni akan keluar Taken 2 plak.

3-Ransom





Cerita lakonan Mel Gibson yang mana dalam filem ni anak dia telah diculik dan penjahat tu nak wang tebusan, sementara tu anak dia tak berjaya dia amik balik, dan dalam tu banyak benda yang berlaku..siap umah dia dah jadi macam pejabat polis plak..haha..dulu penah tgk crita ni time sekolah ni.layan gak.

4-Man On Fire





Ni adalah filem remake atau buat balik dari filem asal yang dibuat pada tahun 1956 yang jugak merupakan filem top pada zaman tu. Filem yang dibuat balik ni ditayang pada tahun 2004 lakonan Denzel Washington yang memang popular dengan filem-filem yang jenis camni.Casey lakonan Denzel ni adalah seorang bodyguard kepada seorang kanak-kanak dan dalam masa dibawah jagaan dia tu budak ni telah di culik, dan dia lah yang akan mencari balik penculik-penculik tu dan crita ni berlaku dikawasan Mexico dan didalangi oleh Polis Mexico sendiri.Pada yang nak tau kisah selanjutnya kena lah tengok atau download saja movie ni.

5- Along Came Spider




Lakonan Morgan Freeman filem yang diadaptasi dari sebuah dari buku dan tajuknya adalah sama dengan tajuk filem ni sendiri berkisah pasai penculikan gak dimana Seorang anak perempuan orang besaq atau ahli Kongres telah diculik masa dia di sekolah oleh orang dalam pasukan Secret Service yang menjaga budak ni.Dan cam biasa Agen yang dah bersara lakonan Morgan ni lah yang menolong depa mencari balik budak ni.

No comments: